SSM Sisä-Suomi Oy

Hyvä suunnittelu parantaa osumatarkkuutta ja lisää tehoa

 

Tärkeää tietoa jakelualue- ja kohderyhmäsuunnittelusta:

  • Kohderyhmän valinta on aina tärkeä päätös, jolla on ratkaiseva vaikutus kampanjatoimenpiteistä saatavaan tehoon ja  hyötyyn.
  • SSM:n asiakasyhteyshenkilöillä on pitkäaikainen kokemus ja hyvä asiantuntemus, jota kannattaa myös kokeneemman mainosammattilaisen hyödyntää. 
  • Annamme mielellämme arvokkaita vinkkejä, esim. paikallisesta näkökulmasta, kampanjasi onnistumiseksi.
  • Saat tietoa myymäläkohtaisesti potentiaalisimmista jakelualueista, niin lähialueelta kuin koko asiointialueelta, vaikka huomioidessa hyvät kulkuyhteydet. 
  • Verkkokauppa-asiakas saa tietoa pääkohderyhmästä kuluttajista, joille netin käyttö on aktiivista ja monipuolista sekä joiden ostomotiivi on impulsiivista.

 

Oikein valittu kohderyhmä on onnistuneen kampanjan perusedellytys

Kohderyhmän valinta:

Vaihtoehdot lyhyesti:

  • Asumismuodon mukaan: pientalo- ja/tai kerrostaloasunnot
  • Sosioekonominen kohdistus: lapsiperheet, eläkeläiset, varakkaat jne.
  • Asuinalueen mukaan: kortteli, postinro, kaupunginosa, taajama, kunta, lääni, myyntialue jne.
  • Ostokäyttäytymisluokituksen mukaisesti
  • Tehdyn kampanja-analyysin perusteella
  • Atlas Planner-asiakkaana, esim. brändipreferointitiedon avulla 

 

Hyödynnä ulkoiset rekisterit jakelualuevalinnassa:

  • Voit hyödyntää käyttämiämme ulkoisia tietolähteitä, perustilastoja sekä valmista kuluttajasegmentointitietoa -jos tilanne niin vaatii. Osoitteeton suorajakelu voidaan kohdistaa hyvin tarkasti ja tapauskohtaisesti, aina faktoihin perustuen.
  • Voit hyödyntää, oman kassajärjestelmäsi jo sisältämää, arvokasta asiakastietoa teettämällä TEHO- asiakasanalyysin. Se selvittää yrityksesi nykyisten asiakkaiden ja myynnin jakauman; tunnistaa potentiaalisimmat, kannattavimmat sekä heikoimmin menestyneet myyntialueet.